Barnslig eller barnsligt mogen?

Ja, barnsligt eller barnsligt mogen.

Tänk att när du gör en sak med en person, så kan det innebära helt olika saker beroende på vem du gör det med. Lika så uppfattar folk det olika beroende på vem du gör det med, vare sig de känner dig eller inte. Visst är det märkligt? Gör du kullerbytta ena dagen med den ena vännen, så ser folk dig som barnslig, helt enkelt barnslig. Medan du den andra dagen gör precis samma sak, men med en annan vän, men då helt plötsligt ser folk dig som en mogen människa, lite barnslig med tanke på aktiviteten, men ändå mogen. Hur kommer det sig?

Är det på grund av sällskapet? Gör vi det annorlunda?  


Jag har min egna teori, hur känner du dig? Känner du dig löjlig när du gör den där kullerbyttan med din vän? Om du gör det, varför skulle de andra se det som något annat då? "Allt blir vad du gör det till", det kanske ligger något i det ordspråket. Känner du dig barnslig medan du gör något, ja, då ser det väl kanske mer barnsligt ut. Eller?


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag är en barnslig människa med mogna tankar så jag passar inte in i teorin! Är och förblir barnslig med mina vuxna stunder!

2010-09-08 @ 20:17:03
Postat av: Pözo

tja Karlsson :)



Du låter så smart och resonerar så MOGET känner jag :) Känner du dej smart och mogen då? ;)

2010-09-09 @ 00:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0