Langa trisslotter?

Jag måste få detta ur mig snart. Har haft några små diskussioner kring detta, någon håller med mig, och andra tycker jag är knäpp (som vanligt med andra ord).

Det har ju kommit en åldersgräns på att få köpa trisslotter, numera måste man ju vara 18 år för att få köpa dem. Helt ofarliga trisslotter enligt mig, varför ska man ha åldersgräns på det? Visst, spel med pengar inblandade, men iaf. Någonstans måste man väl ändå dra gränsen! Eller?
Det hade varit skillnad om man behövde registrera sig någonstans, eller binda sig till något. Men vad gör det om ett barn hellre vill använda veckopengen till en trisslott istället för lite godis exempelvis...?

Men iaf, om man inte får köpa en trisslott innan man fyllt 18 så innebär det att man inte kan lösa in någon eventuell vinst på en lott, vilket även innebär att man inte får äga en trisslott förrän man fyllt 18. Detta innebär att jag som får köpa en trisslott inte får ge det i present till min lillebror som är 14 år. Och om jag skulle köpa en trisslott till min lillebror så borde det ju innebära att jag langar trisslott till honom, eller hur!? I mina öron låter det sjukt. SJUKT!



Men, men. Jag har som sagt svårt att förstå anledningen, men ni håller säkert med det hela. Med tanke på att läget är som det är så vore det väl mest logiskt att ni håller med det, även om jag inte begriper det...

Kommentarer
Postat av: Alex

18-årsgräns på trisslotter :S

Det var nog de löjligaste jag hört på länge :S

Det är som du säger, skillnad om det är regestrering, eller att man måste binda sig på nåt vis. Men vanliga lotter? Nä, skärpning samhället!

2010-11-23 @ 13:33:46
URL: http://kedi-alex.bloggplatsen.se
Postat av: tina

förlåt, ska inte göra dig besviken igen kära karlsson! Tycker verkligen också att det är lite överdrivet att det är 18år åldersgräns på trisslotter.



skriv mer inlägg massor mer! tihi :)

2010-11-23 @ 20:55:01
URL: http://lipsticklife.blogg.se/
Postat av: sandra Johansson (:

Vad hände med din blogg hörru flicka? Hoppas varje dag på att det ska ha kommit in ett nytt inlägg om ditt liv, men händer ju inte :P

2011-03-14 @ 21:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0